Hitta jobbet för dig

Nedan hittar du jobb vi söker personal till. Vill du bli vår nästa medarbetare?

Lagerarbetare
Stockholm - Rosersberg
Visa mer
Stäng

Summering

Anställningstyp: Heltid
Ort: Rosersberg,  Stockholm
Område:
  • Distribution - Shipping

Kontakta oss

Adress: Tallbacksgatan 11S | SE-195 72 Rosersberg
Telefonnummer: +46 8 590 372 90

Jobbeskrivning

Bemanningsstyrkan är ett auktoriserat bemanningsföretag som är verksamt sedan 2009. Vi är medlemmar i Almega/Kompetensföretagen och Svenskt Näringsliv. 

Vi arbetar främst med personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov för att få rätt person på rätt plats.

Vi kan erbjuda varierande arbete på olika arbetsplatsen, de flesta lokaliserade i norra Stockholm. 

De vanligaste arbetsuppgifterna är orderplock, packning av order samt sedvanligt lagerarbete. 

Krav

Vi söker nu nya arbetskamrater till olika kunder runt om Stockholm och främst till den norra sidan.

Viktiga egenskaper är att du har en hög arbetsmoral, ett strukturerat arbetssätt, är arbetsvillig, initiativtagande och stresstålig.
Du skall ha lätt för att följa instruktioner, vara flexibel och inte vara rädd för att ta i och hålla ett högt tempo när du arbetar.

Det är viktigt att du har god fysik, är noggrann, lättlärd och har lätt för att komma in i nya grupper av människor.

Du ska vara noggrann med tider och ha ett engagemang för dina arbetsuppgifter. 

Ingen tidigare erfarenhet av liknande arbete krävs men är meriterande.

Alla tjänster är på heltid.

För att du ska kunna utföra arbetet krävs att du talar, skriver och läser svenska flytande.

Vi söker ett antal personer och vi kommer att hålla intervjuer löpande.

Om oss

Att arbeta i bemanningsbranschen som uthyrd konsult öppnar oanade möjligheter men ställer också höga krav både på dig som anställd och på oss som arbetsgivare. Som uthyrd konsult har du möjlighet att prova olika arbetsuppgifter. Du bygger upp, använder och utvecklar din egen kompetens och får ökad arbetslivserfarenhet. Våra kunder ger oss ett stort förtroende. De anlitar oss för att hitta deras nya kollega, antingen som inhyrd konsult eller genom direktrekrytering. Som anställd hos Bemanningsstyrkan får du en aktiv, engagerad och nära kontakt med våra konsultchefer. Vi tror på att bygga ett företag bestående av kompetenta, självständiga, prestigelösa och sociala individer, där varje enskild tillför sitt. Tillsammans bildar vi Bemanningsstyrkan. Du som uthyrd konsult är mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Säljkoordinator
Stockholm - Stockholm
Visa mer
Stäng

Summering

Anställningstyp: Heltid
Ort: Stockholm,  Stockholm
Område:
  • Admin - Clerical
  • Business Development
  • Marketing

Kontakta oss

Adress: Tallbacksgatan 11S | SE-195 72 Rosersberg
Telefonnummer: +46 8 590 372 90

Jobbeskrivning

Bemanningsstyrkan är ett väletablerat företag inom bemanning och rekrytering. Vi har varit verksamma sedan 2009 och har idag ca 300 anställda som varje dag hjälper våra kunder i deras dagliga arbete.
Vi är medlemmar I Almega/Kompetensföretagen och Svenskt Näringsliv, självklart har vi kollektivavtal.
 

Vi söker nu för kunds räkning en säljkoordinator för omgående tillsättning. Vår kund är ett världsomspännande företag inom hemelektronikbranschen med nordiskt huvudkontor i Kista Science City. 

I tjänsten som Säljkoordinator kommer du att ha en central och proaktiv roll där du ska stötta, underlätta och förbättra för kundens säljare när det gäller datasystem, processer, uppföljning och andra affärsområden.
Vår kund söker dig som har stor administrativ vana och tidigare erfarenhet av liknande högintensivt arbete med avancerade processer och system i fokus.

Nyckelfunktion/Ansvarsområden:
Månatlig/Vecko- och Ad hoc-rapportering:
- Stötta Sales management och Business Control med rapporter.
- Ansvara för att följa upp rapporter och agera vid behov .
- Ansvara för att proaktivt skapa, hantera och presentera rapporter till stöd för säljare och öka effektiviteten.
- Vara "First line-support" för rapportrelaterade frågor.

Marketing - budgetuppföljning och support:
"First line-support" avseende marknadsplaneringssystem och processer.
- Ansvara för att proaktivt följa upp marknadsförändringar för att maximera utnyttjande av budget.
- Ansvara för att skapa planer och förslag inom marknadsföringsområdet för att säkerställa att marknadsföringen är adekvat och tillräcklig. 

Avtalsadministration och hantering av avtalsportal:
- Administrera alla nationella kundavtal.
- Ha kunskap om processer och riktlinjer för avtal.
- Stötta lokala och nationella avtalsägare för ett nordiskt land.
- Skapa och hantera listor och sammanfattningar av avtal.

Krav

Kvalifikationer:
Tidigare erfarenhet av administration och/eller system- och processadministration är ett krav.
Du ska vara bekväm i Excel d.v.s. hantera pivottabeller, V-lockup, tabeller m.m. och du behöver vara en avancerad användare av Powerpoint.
Tidigare erfarenhet av säljsupport är meriterande.
Både svenska och engelska ska du använda utan problem, både i tal och skrift. (Excellent/High level)

Erfarenheter:
Erfarenhet från SAP eller annat ERP-system är meriterande.
Erfarenhet från arbete i CRM-system är meriterande.
Erfarenhet från att arbeta med att analysera säljstatistik i excel eller annat affärssystem är meriterande.

Färdigheter och egenskaper:
Du är vass på administration och har bra analytiska kunskaper. 
Du ska ha en proaktiv personlighet och ha en "doer-attityd".
Du ska kunna ta till dig affärskunskap om kunder, marknaden och produkter för att kunna utvärdera säljaktiviteter.
Du ska vara socialt kompetent och kunna nätverka både internt och externt.
Du ser både detaljer och "the big Picture" och klarar av att prioritera och hantera arbetstoppar och samtidigt se möjligheter till förbättringar och passande lösningar. Lösningarna ska du också kunna driva igenom, ensam eller tillsammans med kollegor. 

Bemanningsstyrkan erbjuder heltidsarbete, fast månadslön, friskvårdsbidrag samt en engagerad konsultchef som finns på plats hos kunden flera gånger per vecka. Du får också ett 30-tal arbetskamrater från Bemanningsstyrkan på plats hos kunden.... 

 

Tjänsten ska tillsättas snarast och är tidsbestämd till den 31 mars 2019 men med stor möjlighet till förlängning. Vi kommer att hålla intervjuer löpande.

 

Skicka in ditt cv och ett personligt brev, jag vill gärna att det i ditt brev framgår möjligt startdatum, vad du har för löneanspråk samt om du har någon längre ledighet inplanerad de närmaste sex månaderna.

 

Jag ser fram emot din ansökan!

/ Therese, Bemanningsstyrkan

Om oss

Att arbeta i bemanningsbranschen som uthyrd konsult öppnar oanade möjligheter men ställer också höga krav både på dig som anställd och på oss som arbetsgivare. Som uthyrd konsult har du möjlighet att prova olika arbetsuppgifter. Du bygger upp, använder och utvecklar din egen kompetens och får ökad arbetslivserfarenhet. Våra kunder ger oss ett stort förtroende. De anlitar oss för att hitta deras nya kollega, antingen som inhyrd konsult eller genom direktrekrytering. Som anställd hos Bemanningsstyrkan får du en aktiv, engagerad och nära kontakt med våra konsultchefer. Vi tror på att bygga ett företag bestående av kompetenta, självständiga, prestigelösa och sociala individer, där varje enskild tillför sitt. Tillsammans bildar vi Bemanningsstyrkan. Du som uthyrd konsult är mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Orderadministratör till Baxter Medical AB lager i Rosersberg
Stockholm - Rosersberg
Visa mer
Stäng

Summering

Anställningstyp: Heltid
Ort: Rosersberg,  Stockholm
Område:
  • Distribution - Shipping

Kontakta oss

Adress: Tallbacksgatan 11S | SE-195 72 Rosersberg
Telefonnummer: +46 8 590 372 90

Jobbeskrivning

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Vi har ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm och ingår i koncernen VeddestaGruppen.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu en Administratör till Baxter Medical AB lager i Rosersberg.

Baxter Medical AB är ett globalt läkemedelsföretag med lager runt om i världen.

I rollen som Administratör ansvarar du för den dagliga driften och är länken mellan lager och kundservice.

Tjänsten beräknas vara cirka 90 % administrativ och 10 % operativ. Det administrativa arbetet kommer innebära att bland annat hantera order från/till JDE/VMS och samarbeta med speditörer.

Ort: Rosersberg

Arbetstid: 08:00-17:00

Tillsättning sker omgående.

Krav

 

Essential duties and responsibilities: 

  • Administration and planning of orders from/to JDE/WMS depending on customer requirements.
  • Administration and planning of out -bound shipments.
  • Communicate any non-conformances on out -bound activities.
  • Act actively for production/warehouse improvements.
  • Preform work according to Baxter SOPs, GXP and EHS rules and regulations.
  • Accountability and follow up on responsibilities concerning EMS (Enterprise Management System).
  • Work actively with goals from Baxter
  • Back up for inbound planning and communication for non-conformances.

Om oss

Att arbeta i bemanningsbranschen som uthyrd konsult öppnar oanade möjligheter men ställer också höga krav både på dig som anställd och på oss som arbetsgivare. Som uthyrd konsult har du möjlighet att prova olika arbetsuppgifter. Du bygger upp, använder och utvecklar din egen kompetens och får ökad arbetslivserfarenhet. Våra kunder ger oss ett stort förtroende. De anlitar oss för att hitta deras nya kollega, antingen som inhyrd konsult eller genom direktrekrytering. Som anställd hos Bemanningsstyrkan får du en aktiv, engagerad och nära kontakt med våra konsultchefer. Vi tror på att bygga ett företag bestående av kompetenta, självständiga, prestigelösa och sociala individer, där varje enskild tillför sitt. Tillsammans bildar vi Bemanningsstyrkan. Du som uthyrd konsult är mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Säljkoordinator
Stockholm - Stockholm
Visa mer
Stäng

Summering

Anställningstyp: Heltid
Ort: Stockholm,  Stockholm
Område:
  • Admin - Clerical
  • Business Development
  • Marketing

Kontakta oss

Adress: Tallbacksgatan 11S | SE-195 72 Rosersberg
Telefonnummer: +46 8 590 372 90

Jobbeskrivning

Bemanningsstyrkan är ett väletablerat företag inom bemanning och rekrytering. Vi har varit verksamma sedan 2009 och har idag ca 300 anställda som varje dag hjälper våra kunder i deras dagliga arbete.
Vi är medlemmar I Almega/Kompetensföretagen och Svenskt Näringsliv, självklart har vi kollektivavtal.
 

Vi söker nu för kunds räkning en säljkoordinator för omgående tillsättning. Vår kund är ett världsomspännande företag inom hemelektronikbranschen med nordiskt huvudkontor i Kista Science City. 

I tjänsten som Säljkoordinator kommer du att ha en central och proaktiv roll där du ska stötta, underlätta och förbättra för kundens säljare när det gäller datasystem, processer, uppföljning och andra affärsområden.
Vår kund söker dig som har stor administrativ vana och tidigare erfarenhet av liknande högintensivt arbete med avancerade processer och system i fokus.

Nyckelfunktion/Ansvarsområden:
Månatlig/Vecko- och Ad hoc-rapportering:
- Stötta Sales management och Business Control med rapporter.
- Ansvara för att följa upp rapporter och agera vid behov .
- Ansvara för att proaktivt skapa, hantera och presentera rapporter till stöd för säljare och öka effektiviteten.
- Vara "First line-support" för rapportrelaterade frågor.

Marketing - budgetuppföljning och support:
"First line-support" avseende marknadsplaneringssystem och processer.
- Ansvara för att proaktivt följa upp marknadsförändringar för att maximera utnyttjande av budget.
- Ansvara för att skapa planer och förslag inom marknadsföringsområdet för att säkerställa att marknadsföringen är adekvat och tillräcklig. 

Avtalsadministration och hantering av avtalsportal:
- Administrera alla nationella kundavtal.
- Ha kunskap om processer och riktlinjer för avtal.
- Stötta lokala och nationella avtalsägare för ett nordiskt land.
- Skapa och hantera listor och sammanfattningar av avtal.

Krav

Kvalifikationer:
Tidigare erfarenhet av administration och/eller system- och processadministration är ett krav.
Du ska vara bekväm i Excel d.v.s. hantera pivottabeller, V-lockup, tabeller m.m. och du behöver vara en avancerad användare av Powerpoint.
Tidigare erfarenhet av säljsupport är meriterande.
Både svenska och engelska ska du använda utan problem, både i tal och skrift. (Excellent/High level)

Erfarenheter:
Erfarenhet från SAP eller annat ERP-system är meriterande.
Erfarenhet från arbete i CRM-system är meriterande.
Erfarenhet från att arbeta med att analysera säljstatistik i excel eller annat affärssystem är meriterande.

Färdigheter och egenskaper:
Du är vass på administration och har bra analytiska kunskaper. 
Du ska ha en proaktiv personlighet och ha en "doer-attityd".
Du ska kunna ta till dig affärskunskap om kunder, marknaden och produkter för att kunna utvärdera säljaktiviteter.
Du ska vara socialt kompetent och kunna nätverka både internt och externt.
Du ser både detaljer och "the big Picture" och klarar av att prioritera och hantera arbetstoppar och samtidigt se möjligheter till förbättringar och passande lösningar. Lösningarna ska du också kunna driva igenom, ensam eller tillsammans med kollegor. 

Bemanningsstyrkan erbjuder heltidsarbete, fast månadslön, friskvårdsbidrag samt en engagerad konsultchef som finns på plats hos kunden flera gånger per vecka. Du får också ett 30-tal arbetskamrater från Bemanningsstyrkan på plats hos kunden.... 

 

Tjänsten ska tillsättas snarast och är tidsbestämd till den 31 mars 2019 men med stor möjlighet till förlängning. Vi kommer att hålla intervjuer löpande.

 

Skicka in ditt cv och ett personligt brev, jag vill gärna att det i ditt brev framgår möjligt startdatum, vad du har för löneanspråk samt om du har någon längre ledighet inplanerad de närmaste sex månaderna.

 

Jag ser fram emot din ansökan!

/ Therese, Bemanningsstyrkan

Om oss

Att arbeta i bemanningsbranschen som uthyrd konsult öppnar oanade möjligheter men ställer också höga krav både på dig som anställd och på oss som arbetsgivare. Som uthyrd konsult har du möjlighet att prova olika arbetsuppgifter. Du bygger upp, använder och utvecklar din egen kompetens och får ökad arbetslivserfarenhet. Våra kunder ger oss ett stort förtroende. De anlitar oss för att hitta deras nya kollega, antingen som inhyrd konsult eller genom direktrekrytering. Som anställd hos Bemanningsstyrkan får du en aktiv, engagerad och nära kontakt med våra konsultchefer. Vi tror på att bygga ett företag bestående av kompetenta, självständiga, prestigelösa och sociala individer, där varje enskild tillför sitt. Tillsammans bildar vi Bemanningsstyrkan. Du som uthyrd konsult är mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.